Zasady sporządzania wniosków i przyznawania refundacji z funduszu Prewencyjnego PZU
1. Refundacja kosztów leczenia przysługuje osobom ubezpieczonym w PZU Życie w Programie Policja 4.0:
a. Ubezpieczeni policjanci i pracownicy Policji,
b. Ubezpieczeni małżonkowie i partnerzy policjantów i pracowników Policji,
c. Ubezpieczone małoletnie dzieci do 18 roku życia policjantów i pracowników Policji,
d. Ubezpieczone pełnoletnie dzieci policjantów i pracowników Policji.
2. Wniosek można złożyć raz w roku.
3. Wniosek musi być wypełniony czytelnie z wypełnionymi wszystkimi punktami (pkt. 4 wniosku fakultatywnie). Wniosek należy dokładnie wypełniać ( stopień/ stanowisko, imię, nazwisko, identyfikator, jednostkę KWP Wydział, KMP/KPP, tel. kom. ). Wnioski nie spełniające tych wymogów zostaną zwrócone do poprawy.
4. Wniosek niekompletny podlega uzupełnieniu w wyznaczonym przez Przewodniczącego Komisji terminie. Po tym terminie wniosek zostanie rozpatrzony odmownie.
5. Wniosek raz złożony nie podlega uzupełnieniu o kolejne faktury. W uzasadnionych przypadkach Komisja może zwrócić się do wnioskodawcy o uzupełnienie dokumentacji innej niż ww.
6. Wniosek musi zawierać potwierdzenie ubezpieczenia.
7. Do wniosku należy dołączyć:
a. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych podpisaną przez wszystkie osoby dorosłe ujęte we wniosku;
b. Wykaz wszystkich dokumentów, tj. zaświadczenia, karty informacyjne, inne dokumenty potwierdzające schorzenia (w kserokopiach), oryginały faktur lub rachunków. Łączna kwota wszystkich rachunków powinna być zliczona i wpisana na końcu wykazu;
c. Oryginały i kserokopie faktur lub rachunków w przypadku, gdy ogólna kwota poniesionych kosztów przekracza 7000 zł (w takim przypadku należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych dla KWP i KGP);
d. Faktury i rachunki zwłaszcza leków na odwrocie muszą być opisane;
e. Faktury i rachunki opisane jako usługa/wizyta medyczna/stomatologiczna bez ścisłej informacji na zaświadczeniu lekarskim nie będą rozpatrywane;
f. Faktury i rachunki poniżej 20 zł nie będą brane pod uwagę;
g. Faktury i rachunki częściowo zrefundowane przez PZU powinny być opisane w jakiej kwocie
(również zapis ten powinien się znaleźć we wniosku w odpowiedniej rubryce).
8. Honorowane są faktury za rok bieżący i poprzedni.
9. We wniosku fakultatywnie możliwe jest wskazanie wysokości dochodów brutto osiągniętych w ostatnim miesiącu.
10. Dofinansowanie do siłowni - rozpatrywane będą tylko 4 wnioski w ciągu roku z całego garnizonu.
11. Refundacja szkieł korekcyjnych będzie przyznana tylko w przypadku wyraźnego wskazania na fakturze jaki był koszt szkieł. Nie są refundowane soczewki kontaktowe.
12. Leczenie in Vitro - refundowana jest diagnostyka, sama procedura nie jest refundowana (mrożenie zarodków z biopsją itp. nie kwalifikuje się do refundacji).
13. Nie refundowane są:
* dermokosmetyki
* soczewki
* peruki
WAŻNE:
- Komisja nie udziela informacji kiedy będą posiedzenia - wnioski można składać w każdej chwili (zgodnie z regulaminem Komisja musi odbyć posiedzenie raz na kwartał) jak również o przyznanych środkach finansowych,
- Ewentualne informacje dotyczące niejasnych spraw związanych ze składaniem wniosku udzielana jest informacja tylko pod numerem 701 29-83,
- Po posiedzeniu Komisja przesyła dokumentację finansową do Koordynatora PZU, który dokonuje sprawdzenia ewentualnego uzupełnienia dokumentacji a następnie zatwierdzenia (ma na to 3 miesiące) po czym PZU przelewa pieniądze na konto KWP z/s w Radomiu. Po zatwierdzeniu przez PZU środków Komisja sporządza dokumentację dla Wydziału Finansów i wraz z Protokołem przedstawia Komendantowi Wojewódzkiemu Policji do zatwierdzenia,
- Po posiedzeniu jeśli wniosek jest zwracany do uzupełnienia lub też rozpatrzony odmownie w ciągu kilku dni jest przesłany do wnioskodawcy. Pozostałe wnioski oczekują na zatwierdzenie przez PZU.