Renta socjalna przyznawana jest przez ZUS na okres lub na stałe. Kluczowa jest ocena czy osoba wnioskująca o rentę jest całkowicie niezdolna do pracy. Osoba uprawniona otrzymuje co miesiąc 1100,00 zł.
Kiedy przysługuje renta socjalna i jak wnioskować?
By uzyskać rentę socjalną należy najpierw złożyć pisemny wniosek w dowolnym oddziale ZUS (najlepiej właściwym dla miejsca zamieszkania lub pobytu). Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o stanie zdrowia od lekarza prowadzącego (na formularzu OL-9), wystawione nie później niż miesiąc przed złożeniem wniosku o rentę. Ponadto należy także dołączyć kopie posiadanej dokumentacji medycznej, która potwierdzi stan zdrowia osoby ubiegającej się o to świadczenie.
W niektórych przypadkach wymagane będą także dodatkowe dokumenty:
  w przypadku osoby zatrudnionej: wywiad zawodowy od pracodawcy na druku OL-10 oraz zaświadczenie o terminie zawartej umowy i kwocie przychodu
  uczniowie / studenci: odpowiednio zaświadczenie ze szkoły / uczelni
  zaświadczenie potwierdzające okres studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej (jeśli dotyczy)
  zaświadczenie o powierzchni użytków rolnych (dotyczy właścicieli, współwłaścicieli lub posiadaczy gospodarstwa rolnego)
   
Więcej informacji znajdą Państwo w serwisie:
www.serwisy.gazetaprawna.pl
Źródło informacji: www.serwisy.gazetaprawna.pl