Dodano: 2020.01.31

Renta socjalna przyznawana jest przez ZUS na okres lub na stałe. Kluczowa jest ocena czy osoba wnioskująca o rentę jest całkowicie niezdolna do pracy. Osoba uprawniona otrzymuje co miesiąc 1100,00 zł.

Kiedy przysługuje renta socjalna i jak wnioskować?

By uzyskać rentę socjalną należy najpierw złożyć pisemny wniosek w dowolnym oddziale ZUS (najlepiej właściwym dla miejsca zamieszkania lub pobytu). Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o stanie zdrowia od lekarza prowadzącego (na formularzu OL-9), wystawione nie później niż miesiąc przed złożeniem wniosku o rentę. Ponadto należy także dołączyć kopie posiadanej dokumentacji medycznej, która potwierdzi stan zdrowia osoby ubiegającej się o to świadczenie.

W niektórych przypadkach wymagane będą także dodatkowe dokumenty:
  • w przypadku osoby zatrudnionej: wywiad zawodowy od pracodawcy na druku OL-10 oraz zaświadczenie o terminie zawartej umowy i kwocie przychodu
  • uczniowie / studenci: odpowiednio zaświadczenie ze szkoły / uczelni
  • zaświadczenie potwierdzające okres studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej (jeśli dotyczy)
  • zaświadczenie o powierzchni użytków rolnych (dotyczy właścicieli, współwłaścicieli lub posiadaczy gospodarstwa rolnego)

    Więcej informacji znajdą Państwo w serwisie: www.serwisy.gazetaprawna.pl

Źródło informacji: www.serwisy.gazetaprawna.pl